Welk toestel: Sony A77II, Nikon D7200 of Fujifilm X-T1

Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Welk toestel: Sony A77II, Nikon D7200 of Fujifilm X-T1

Bericht door minipol » 13 feb 2016, 01:43

Met een primelens zal je wel op een lagere iso kunnen werken of snellere sluitertijden garanderen omdat er meer licht op je lens valt.
Dat is toch wat ik geleerd heb.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Welk toestel: Sony A77II, Nikon D7200 of Fujifilm X-T1

Bericht door Meksjoef » 13 feb 2016, 04:08

Klopt Bene, maar dat komt omdat je bijv f2.8 of groter kunt nemen. Dit is bij de meeste standaard lenzen f3.5 Naar mijn weten heeft het verder nergens anders mee te maken. Grotere lensopening is meer licht.

Bas, heb je toevallig leesvoer hierover (digitaal)? Zo ja, zou ik dat graag willen hebben, want ik krijg er niets over gevonden.

Maar omdat ik zeker niet alwetend ben, wil ik best bijleren.
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Welk toestel: Sony A77II, Nikon D7200 of Fujifilm X-T1

Bericht door Bas Pels » 13 feb 2016, 08:45

Helaas.

Ooit, het was in de jaren tachtig kocht ik een leuk visje, en ik wist niet wat het was. Dus wilde ik er een fatsoenlijke foto van hebben, en dat leidde tot de aanschaf van een spiegelreflexbody met objectieven. Maar het is nooit echt mijn hobby geworden.

Met wat algemene info, en een bèta achtergrond kom ik theoretisch een heel eind, en toen ik ooit op het oude forumn een stuk had geschreven kreeg ik van Remco (de Put) een reactie die neer kwam op - je weet het beter te verwoorden dan ik op fotoforums zie. Maar nooit foto´s.

Nee, ik weet hoe ik goede foto´s moet maken, en daarmee ben ik gewoon klaar met fotografie
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Welk toestel: Sony A77II, Nikon D7200 of Fujifilm X-T1

Bericht door minipol » 13 feb 2016, 18:18

Haha 't ja dat is het coach element. Een coach weet dikwijls de techniek van een beweging, onderdeel of sport mooi te verwoorden, kan het aanleren maar hoeft daarom niet de activiteit te hebben uitgeoefend.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten