Hoe foto's en video's plaatsen.

Gebruikersavatar
Koffiedrinker
Berichten: 532
Lid geworden op: 04 jan 2019, 22:27

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door Koffiedrinker » 09 mar 2020, 16:42

Waarom kunnen er eigenlijk geen foto's geupload worden ?

In alle forumsoftware van de laatste 10 jaar kan de admin de maximale bestandsgrootte van de bijlagens instellen.
Deze staat default meestal op max 1024kB zodat de harde schijf van de server niet te snel volloopt.
Maar waarom zijn de bijlagens hier helemaal uitgeschakeld ??

Fora hebben zwaar te lijden onder de populariteit van Instagram en Facebook, waar het wel mogelijk is om eenvoudig direct foto's te plaatsen, zonder dat je eerst door allerlei hoepels hoeft te springen zoals het moeten gebruiken van een externe hosting service.
Wil je tegenwoordig als forum het hoofd kunnen bieden aan Instagram en Facebook zal je het plaatsen van foto's net zo makkelijk moeten maken als daar.

Marco
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 1699
Lid geworden op: 06 mei 2015, 16:14

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door Harrie » 09 mar 2020, 18:18

Mee eens.
Gebruikersavatar
PlukB
Berichten: 884
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:43

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door PlukB » 09 mar 2020, 19:20

PlukB schreef: 16 feb 2020, 11:37 Tapatalk is ook makkelijk. Dan kun je gewoon via de app fotos plaatsen.
Tapatalk is een app waarmee je het forum kunt openen. Je opent het dan dus niet meer via je browser, maar via die app. En je kunt dan zonder poespas foto's plaatsen via die app. Dat is echt de makkelijkste manier op het moment volgens mij.
nassa
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 apr 2015, 17:51
Locatie: drongen city

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door nassa » 09 mar 2020, 19:28

vind ik ook koffiedrinker ,al merdere keren vermeld maar ze willen hier nie aan mee doen , alleen via externe hosting dus voor mij geen foto's / filmpjes hier punt , geen zin al die zaken waar je gegevens moe achter laten en op termijn moet betalen ! wil je mee met zoals fb en andere site's is dit nodig punt uit of je bent beter da je stopt , met tekst alleen heeft niemand er iets aan
Laatst gewijzigd door nassa op 09 mar 2020, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dandy
Berichten: 858
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:11

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door Dandy » 09 mar 2020, 19:30

Jep zou wel prettig zijn :duim:
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door minipol » 10 mar 2020, 00:24

@nassa/Yves
Beetje rustig kan ook. De uren die we al besteed hebben aan het forum zijn niet min. Daarnaast heb ik en andere mods in het begin veel uit eigen zak betaald en opslag is niet gratis.
Met foto's zit je snel aan veel extra opslag of mag je weer extra beheer doen van de afbeeldingen.
Er zijn genoeg sites waar je gemakkelijk foto's kan uploaden tenzij je die ook niet in een ander app of tool gebruikt, dan kan ik verstaan dat je daar niet goed mee kan werken.
Het is dus niet van niet willen (bedankt voor het vertrouwen) maar van geen extra kosten willen betalen.
Forum is nog in de lucht dankzij koffiedrinker en z'n zoon.
Sta eens even stil bij wat mensen al allemaal gedaan en betaald hebben voor je op degelijke manier reageert.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
brian
Berichten: 1664
Lid geworden op: 05 mei 2015, 14:35

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door brian » 10 mar 2020, 09:12

Persoonlijk ben ik zelf een ramp in foto's plaatsen.
En het zou ind erg mooi zijn als het vergelijkbaar kan zijn met facebook etc.
Ik denk dat veel meer liefhebbers meer foto's posten als het simpeler zou zijn en hoogstwaarschijnlijk gaat hierdoor het forum ook meer leven.

Alle begrip voor de tijd en energie die erin gestopt worden door de mods.
Dit zonder meer.
nassa
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 apr 2015, 17:51
Locatie: drongen city

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door nassa » 10 mar 2020, 10:28

hoi bene , niets persoonlijk maar zoals ik denk denken hier nog , op het oude forum was het nooit een prblm , maar elk zijn ding erover ps het is wel koffiedrinker die de vraag stelt dacht ik
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door scalare1973 » 04 jul 2020, 08:11

Plaats foto's via tapatalk, en videos via je youtube of vimeo kanaal. Werkt gratis en belast je het forum niet mee.
Misschien voor de mods handig om aan begin van het topic een lijstje met links te zetten naar deze aanbieders van deze mogelijkheden er zullen er genoeg zijn maar niet allemaal werken ze even makkelijk.
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 1699
Lid geworden op: 06 mei 2015, 16:14

Re: Hoe foto's en video's plaatsen.

Bericht door Harrie » 04 jul 2020, 10:03

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten