How To: Foto's plaatsen op het forum

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Slavi
Berichten: 511
Lid geworden op: 26 apr 2015, 10:43
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

How To: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Slavi » 17 nov 2019, 22:21

Omdat veel mensen er moeite mee hebben maar het eigenlijk helemaal niet moeilijk is en inmiddels veel info is verouderd, heb ik een nieuwe How To gemaakt voor het plaatsen van foto's op het forum. Hopelijk is het interessant en kunnen zoveel mogelijk liefhebbers hun kiekjes met ons delen :D .

Ik gebruik www.myalbum.com om foto's naar te uploaden. Een basisaccount daar is gratis, er zit geen reclame in je foto en ik gebruik het al tig jaar zonder verlies van foto's of functionaliteit. Onderstaande tutorial is voor de "normale" computer of desktop. Nog een groot voordeel is echter dat Myalbum.com ook een app heeft die je ongetwijfeld ook begrijpt na deze How To en waarmee je vervolgens makkelijk foto's op het forum kan plaatsen vanaf je telefoon.

Uiteraard moet je er allereerst voor zorgen dat je een mooie foto maakt. Staat die op je computer of telefoon dan kan je deze in het online fotoalbum plaatsen zodat je hem kan delen met andere internetgebruikers.


Stap 1
Als je voor het eerst bent ingelogd op www.myalbum.com klik je op "Nieuw album" (rechtsboven rood omcirkeld).
Afbeelding


Stap 2
Heb je gekozen voor het maken van een nieuw album, klik dan linksonder op "Kies foto's/video's"
Je kan daarna de foto's kiezen op je computer die je in het album wilt plaatsen.
Afbeelding



Stap 3
Heb je een album aangemaakt en wil je meer foto's toevoegen aan dat album klik dan simpelweg op dat album. In mijn geval kies ik het Album "Altolamprologus compressiceps". Wil je niet meer foto's toevoegen, ga dan naar stap 6.
Afbeelding



Stap 4
Wanneer je op een bestaand album hebt geklikt kan je deze bewerken door rechtsboven op (hoe verrassend) "Bewerk" te klikken:
Afbeelding



Stap 5
Klik linksboven om meer foto's vanaf je computer toe te voegen.
Afbeelding



Stap 6
Heb je op het album geklikt en foto's toegevoegd? Dan kan je nu een foto selecteren. De cursor veranderd in een loep met het "+" teken.
Afbeelding



Stap 7
Heb je een foto geselecteerd dan zie je rechts boven in 3 stippen naast elkaar. Klik hier op.
Afbeelding



Stap 8
Klik rechtsboven op het teken met bolletje dat splitst in 2 bolletjes (Hieronder rood omcirkeld)
Afbeelding



Stap 9
Klik op "link"
Afbeelding



Stap 10
Er verschijnt een scherm in het midden met diverse links. Je kan hier de grootte van de foto kiezen. De link wordt automatisch gekopieerd door op de blauwe button te klikken. Uiteraard kan je ook handmatig de tekst selecteren. Op de meeste fora kan je gewoon de grootste ("L" dus) gebruiken.
Afbeelding



Stap 11
Je kunt de link die je zojuist gekopieerd heb natuurlijk ook rechtstreeks plakken bij de tekst van je reactie maar dan krijg je enkel een link naar de afbeelding.
Om de afbeelding uit de link rechtstreeks zichtbaar te maken op het forum klik je eerst op het logo voor afbeelding (hieronder in het rood aangegeven met een klein logo maar op HetNCF forum staat er gewoon "Img"). Klik je daarop dan zie je in het tekstveld staan [im g][/img]. De cursor knippert precies in het midden.
Afbeelding


Stap 12
Terwijl de cursor in het midden van de tekst knippert plak je de link naar de afbeelding (ctrl + V of cmd + V).
Je ziet dan onderstaande tekst waarbij alles na "h ttps://myalbum.com/photo/" uniek is voor jouw foto. na de laatste / zie je het formaat van de foto. In dit geval "1k0".
Afbeelding



Stap 13
Wil je controleren of je het goed hebt gedaan voordat je daadwerkelijk je afbeelding post, klik dan op "Voorbeeld". Je ziet dan gelijk of je afbeelding zichtbaar wordt.
Afbeelding

Als je alles goed hebt gedaan kan je vervolgens op "Verstuur" klikken
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: How To: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door minipol » 18 nov 2019, 11:58

Bedankt Slavi voor deze uitgebreide handleiding!
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 1699
Lid geworden op: 06 mei 2015, 16:14

Re: How To: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Harrie » 18 nov 2019, 12:04

Ik gebruik https://www.mupload.nl/

Echt eenvoudig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast