photobucket

Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: photobucket

Bericht door minipol » 14 jul 2017, 18:11

Had ik een week of 2 al in m'n topic vermeld, niet veel mensen gelezen dus :)
Ik heb toen https://imgbb.com/ gebruikt
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: photobucket

Bericht door edwins » 15 jul 2017, 14:55

Vanmiddag een paar foto's op Photobucket gezet, en toen was ik dus ook aan de beurt :twisted:

Wat een stelletje lamzakken zijn dat daar, spontaan de voorwaarden veranderen en 399 USD vragen om foto's te mogen sharen, en dat allemaal op een site die voor geen meter performed.

Ben benieuwd of ze dit vol blijven houden, zo ja, dan lijkt het mij dat ze hiermee hun eigen ondergang inluiden.
Gebruikersavatar
-Rob-
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 apr 2015, 01:22
Locatie: --

Re: photobucket

Bericht door -Rob- » 16 jul 2017, 13:52

Zie dat in mijn topics alle foto's verdwenen zijn. En bij anderen ook.
Trieste zaak.
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: photobucket

Bericht door scalare1973 » 16 jul 2017, 14:30

Hier ook echt ruk.
Zal eens kijken of ik het weer kan herstellen.
zal wel weer een berg werk worden.
Bedankt photobucket stelletje kl**tz****n
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: photobucket

Bericht door minipol » 16 jul 2017, 20:14

Klopt allemaal maar tegenwoordig moet alles gratis zijn in IT. Dat kan natuurlijk niet.
Ik ken ook geen loodgieter, schilder, boekhouder of whatever die service gratis bij mij komt verlenen.
Waarom mensen dat wel van IT verwachten is mij een raadsel temeer omdat dit een zeer veranderlijke en enorm
technische sector is. Altijd problemen, zaken die gisteren wel werkten, werken vandaag niet enz.

Neemt niet weg dat ze dus op een niet erg vriendelijke manier hun voorwaarden veranderen (wat mag) om toch iets te verdienen.
Als je een gemiddelde server huurt (eigen dedicated server), dan moet je al zeker 400€ per jaar binnenhalen om breakeven te draaien.
Dan heb je nog het onderhoud, security in de gaten houden, software installeren of programmeren, service verlenen en op vragen beantwoorden.
Hoeveel tijd denk je dat daar in kruipt? En dan willen mensen nog eens veel ruimte. En back-ups uiteraard ook.
Van jaren terug. Natuurlijk.
Stel je krijgt 100GB (wat veel is maar voor foto's waarvan de grootte niet is aangepast is dat niet zoveel) dan kan je dus ongeveer op zo'n server 20 mensen toe laten. 20 mensen die dan eigenlijk min. elk 20€ moeten betalen en dan nog schiet je er veel bij in want alles behalve de hardware is dan betaald. Dus het geld moet ergens van komen.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: photobucket

Bericht door edwins » 17 jul 2017, 22:24

Feit is dat veel IT diensten in the cloud gratis worden aangeboden. Zoekmachines, weersites, back-up voorzieningen, encyclopedieën, sociale media en wat niet meer, allemaal gratis, en er worden miljoenen mee verdiend. Bv. door adverteerders te laten betalen en door gegevens die gebruikers achterlaten te verzamelen en daar business mee te doen. Schijnbaar heeft Photobucket daar een slag gemist of misschien moet er gewoon meer geld worden verdiend, het rendement voor de aandeelhouders is maar al te vaak heilig.

Her en der wordt op het net deze actie van Photobucket vergeleken met ransomware, ze speculeren erop dat een deel van hun gebruikers zich gedwongen ziet om te betalen. Het enige verschil is dat je in dit geval niet in bitcoins maar in dollars moet betalen en dan ook nog voor iets wat ergens anders gratis verkrijgbaar is. :duim:
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: photobucket

Bericht door Bas Pels » 18 jul 2017, 08:41

Toen ik mij bij photobucket aanmeldde, een jaar of 10 geleden, was het gratis en alles leek erop dat het zo zou blijven. Om dan opeens 400 US $ te vragen, dat is wel heel erg onaardig. Ik ga het niet doen, in elk geval
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: photobucket

Bericht door minipol » 18 jul 2017, 12:26

Ik denk niet dat er veel mensen dit gaan doen. Maar als je een beetje service wil, dan moet je er vaak voor betalen, op de een of andere manier. Voor niets gaat de zon op.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
-Rob-
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 apr 2015, 01:22
Locatie: --

Re: photobucket

Bericht door -Rob- » 18 jul 2017, 13:44

minipol schreef:Had ik een week of 2 al in m'n topic vermeld, niet veel mensen gelezen dus :)
Ik heb toen https://imgbb.com/ gebruikt
Heb deze geïnstalleerd.

Hier een proefje.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Rob- op 19 jul 2017, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: photobucket

Bericht door scalare1973 » 18 jul 2017, 18:07

De gratis dienst word vaak naast een betaalde versie aangeboden.
De keuze is dan aan jouw wat je wilt.
Ik nam de reclame toen voor lief en koos voor de gratis versie.
Photobucket verdient zijn centen door deze dienst met reclame aan te bieden.
Niet de fout van de gebruikers als photobucket meer winst willen maken daarom vind ik het ook een onbeschofte actie.
Ik lig er verder ook niet wakker van want al mijn foto's staan ook op mijn harde schijf en op mijn laptop.
En ik was al overgestapt op een dienst.
Het is alleen weer veel werk om alles te herstellen en dit zal niet iedereen gaan doen of ze hebben de fotos simpelweg niet meer.
Voor diegene is het extra lullig dat hun fotos die ze aan photobucket toevertouwd hebben gegijzeld worden zonder notificatie voor af.
Al denk ik dat er ook duizenden gebruikers zijn die geen idee hebben dat ze er ooit fotos hebben geupload.
Zo ruimt het wel op met de opslag ruimte word de dienst misschien weer goedkoper :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten