foto's van 35 jaar geleden

Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door janvangastel » 05 feb 2016, 22:59

Volgens mij zijn die twee creni's inderdaad saxatiles. Ik heb ze heel lang gehad en ze hadden geregeld jongen. Van de andere creni soort (soortnaam weet ik niet) had ik ook een koppel, maar die hebben zich nooit voortgeplant.
Meten is weten
GreenTerror
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2016, 17:26

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door GreenTerror » 06 feb 2016, 21:11

Erg mooie Rivulatus Jan. Hoe succesvol was de kweek met de Rivulatus?
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door janvangastel » 06 feb 2016, 22:57

Ik weet wel dat ik er minimaal een keer jongen van gehad heb. Maar hoeveel dat er waren en hoeveel er groot geworden zijn, weet ik niet meer. Ik heb ook nog ergens dia's die ik wil laten digitaliseren. Misschien staan daar ook jongen op.
Meten is weten
Gebruikersavatar
Serge
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jan 2016, 14:56

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door Serge » 01 apr 2016, 15:46

35 jaar geleden en toen al een 3-meter bak. Dat zal me een attractie zijn geweest :)

Leuk om te zien!
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door minipol » 01 apr 2016, 19:02

Ja dat is een rake opmerking. Dat moet toch wel uniek geweest zijn
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door janvangastel » 01 apr 2016, 19:21

Ik kocht die 3-meterbak in een cichlidenwinkel (die nu niet meer bestaat) in Amsterdam. Daar stond die bak in de winkel. Ik had daar iets gekocht en net toen ik de deur uit liep om weer weg te gaan, hoorde ik de eigenaar van de winkel tegen zijn vrouw zeggen: "Ik hoor al een tijdje niks meer van degene die die 3-meterbak zou kopen". Ik liep terug en vroeg wat de bak moest kosten. "Duizend gulden, inclusief een toendertijd grootste eheimfilter, licht, onderstel, ombouw, etc. De man zei: ik geef hem nog een week en als ik dan nog niks heb gehoord heb je hem. Na een week ging de telefoon en ik had hem. Vrachtautootje gehuurd en opgehaald. De dag daarna, vertelde de man later, had degene die hem eerst zou kopen zich gemeld. Te laat dus. Ik heb er een groot biofilter onder gebouwd. Het was inderdaad een hele grote bak voor die tijd. Ik wist nog een andere 3-meterbak: op zolder bij het Hengelsporthuis in Bussum, waar ook veel vissen, ook cichliden verkocht werden. Degene die daar toen het meest met vissen bezig was en vaak voor interessante soorten zorgde, werkt nu bij de Rifwachter in Hilversum. Ik kende ook nog iemand met een bak van twee bij anderhalve meter, maar verder was een 200x50x50 toch al vrij groot toen. Er was toen nog geen internet, dus natuurlijk wist je ook minder. Je moest het veel meer hebben van persoonlijke contacten en de NVC visbeurs, die toen elke twee maanden in Maarn werd georganiseerd. Het was daar zo druk, dat je tussen de andere bezoekers door moest wringen om bij de tafels met aangeboden vissen te komen. Ik schreef in die tijd ook artikelen voor Cichlidae en kreeg regelmatig mensen op bezoek die jonge vissen wilde kopen. In mijn kelder had ik 16 kweekbakken staan.
Meten is weten
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: foto's van 35 jaar geleden

Bericht door minipol » 01 apr 2016, 19:39

Top, interessante info Jan
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten