Ik ben Ernst

Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Ik ben Ernst

Bericht door Bas Pels » 17 mar 2022, 16:39

Wat betreft de lengte van je bak - de grote diepte helpt wel, maar van linker voorhoek naar rechter achterhoek is je bak 139 cm lang.

Daarmee is je bak vooral geschikt voor het houden van een relatief grote groep kleinere cichliden. Bijvoorbeeld 2 of 3 koppels Cr nanoluteus, of 8 Thorichthys soorten, of zo.

Bij het houden van cichliden moet je zowel in liters denken - die heb je - als in centimeters. En daar houdt het bij jou dus bij 139 cm op.
Ernst1992
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2022, 17:56

Re: Ik ben Ernst

Bericht door Ernst1992 » 17 mar 2022, 19:36

Bas Pels schreef: 17 mar 2022, 16:39 Wat betreft de lengte van je bak - de grote diepte helpt wel, maar van linker voorhoek naar rechter achterhoek is je bak 139 cm lang.

Daarmee is je bak vooral geschikt voor het houden van een relatief grote groep kleinere cichliden. Bijvoorbeeld 2 of 3 koppels Cr nanoluteus, of 8 Thorichthys soorten, of zo.

Bij het houden van cichliden moet je zowel in liters denken - die heb je - als in centimeters. En daar houdt het bij jou dus bij 139 cm op.
Bedankt voor je reactie Bas. Ik ben toch wel benieuwd waarom bijv. 8st. Thorichtys wel zouden kunnen. Deze worden gemiddeld 15cm en dat keer 8 is toch heel wat meer aan vis dan 1 koppel van 2x 20 cm. Nou is de Jack natuurlijk veel fanatieker dan een groepje vredelievende Thorichtys.
Ik ben zelf ook wel erg fan van de Blauwe Acara en dan de Elektric bleu variant. Deze wordt gemiddeld ook z’n 15 cm met af en toe een uitschieter na 18 cm en zijn vrij rustige vissen. Deze heb ik in het verleden ook gehouden in een groep van 5 in een 130x50x50. Ik moet zeggen dat dit erg goed ging op af en toe wat achtervolgingen na natuurlijk haha. Verder hadden de vrouwen hier geen stress van. Blijft moeilijk. Er zijn zoveel mooie cichliden. Misschien moet ik er een gezelschapsbak van maken met wat verschillende kleinere soorten. Het jammere aan aquaria is altijd dat wanneer je een bak wil maken die erg natuurlijk ingericht is en je echt het gedrag van de vissen wilt zien zoals ze in de natuurlijk zijn blijf je toch snel hangen op een wat grotere groep van dwerg cichlide, bijv. De Nijssie of wat je hier boven noemde. Een 3 tal koppels Nanolatus
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Ik ben Ernst

Bericht door Bas Pels » 17 mar 2022, 19:49

Precies wat je zegt, Thorretjes zijn relatief vreedzaam, en daarom is voor die je bak groot genoeg. Zoals ik al zij, het gaat niet om de liters = het aantal grammen vis, het gaat om de afstand, dus om het gedrag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten