Even een vraagje

Donnyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:46

Even een vraagje

Bericht door Donnyboy » 13 mar 2022, 21:43

Hallo,

Zijn er nog mensen die monsterfish houden zoals cichla, creni cichla, tijgerspatel etc in grote bakken. Ik ben al op aquaforum, rog forum enzo geweest maar daar zijn er nog maar weinig tot niets. Monsterfish keepers is buitenlands dus tja....zijn de monsterfish keepers een uitstervend ras??
Groetjes
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Even een vraagje

Bericht door Meksjoef » 14 mar 2022, 02:03

Ergens hoop ik dat het een uitstervend ras is, tenzij het ze niet gaat om de “hype” , maar serieus voor de dieren willen zorgen.
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2303
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Even een vraagje

Bericht door tanganyikafreak » 14 mar 2022, 03:30

Meksjoef schreef: 14 mar 2022, 02:03 Ergens hoop ik dat het een uitstervend ras is, tenzij het ze niet gaat om de “hype” , maar serieus voor de dieren willen zorgen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden :dope:
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Even een vraagje

Bericht door Bas Pels » 14 mar 2022, 07:53

Als je je realiseert wat een vis van, zeg, 60 cm aan ruimte nodig heeft, en wat dat kost, dan is het een dingetje voor echt rijken. En daar zijn er bar weinig van. Waardoor vissen van dit formaat eigenlijk altijd tekort komen.

Ik kan he4t alleen maar volstrekt eens zijn met Wisse.
Donnyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:46

Re: Even een vraagje

Bericht door Donnyboy » 14 mar 2022, 19:53

Jammer, jammer, jammer. Ik ben het met meksjoef volledig eens. Niet voor hype, maar verzorging en bestudering en zo lang als mogelijk in elk opzicht. Het is minder dat er gelijk begonnen word over de ruimte voor de vis, meestal door mensen die er geen idee van hebben.vermoedelijk blijven de meeste daarom weg van forums. Terwijl je eigenlijk via forums met elkaar het gedrag, gezondheid, Etc zou moeten kunnen bespreken. Via zeewater forum zijn we in contact gekomen met nog iemand die bamboe haaien verzorgd en zeewater roggen wilt houden zoals wij en dan kan je wederzijds mooie ideeën en problemen bespreken. We hopen via zoetwater forums dit ook te kunnen bewerkstelligen, maar dan uiteraard voor genoemde vissen. Wij zijn nl wel 'monsterfish' houders. Wij hebben een zoetwater tank van schatting 8000l en een zeewater tank van ca. 2000l. Onze liefde gaat ook echt het meeste voor onze roggen in beide tanks.Over de discussie ruimte gaan we het niet hebben, maar als er mensen zijn die serieus met zulke vissen bezig zijn zou ik zeggen laat eens wat horen!
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Even een vraagje

Bericht door Bas Pels » 15 mar 2022, 07:59

Eerlijk gezegd, ik vind dit nogal een trollerige manier van doen, Donnyboy.

Je komt op dit forum, kijkt niet naar wat hier voor gangbare houding is jegens monsterfish houders - nee, je denkt het beter te weten.

Persoonlijk - als je de ruimte hebt om je vissen goed te verzorgen, dan is dat prima. Maar, waarom noem je het monsterfish? Het klinkt alsof je je via je vissen wilt laten gelden, en dat is nooit goed.

Overigens, wat betreft "geen idee", mijn grootste bak is 4 meter lang, heeft een inhoud van 2800 l bruto. Maar, ik heb niets, helemaal 0,0 met roggen.
Donnyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:46

Re: Even een vraagje

Bericht door Donnyboy » 15 mar 2022, 10:39

Sorry hoor maar mogen wij even vragen waar je deze onzin vandaan haalt????. Misschien interpreteer je iets verkeerd. Wij hebben je naam(als het goed is ben je een moderator) al vaker voorbij zien komen in negatieve zin, dus gelieve je een beetje in te houden, dan zullen wij dat ook doen en kunnen we met respect met elkaar omgaan(tip:ga anders kijken op bv zeewaterforum). Om op je bericht te antwoorden zullen wij zo kort en zo duidelijk mogenlijk proberen te antwoorden: Als je je niet aanmeld voor dit forum kun je de zoekfunctie niet gebruiken en valt er weinig te zien. Voor een beter overzicht moet men zich dus aanmelden. Als men zich aanmeld kan men dan beter gelijk de vraag stellen die bij de aanmelder in het hoofd zit. Waar jij interpreteert dat ik het beter zou weten is een raadsel...Als wij alles beter zouden weten had de hoofdvraag ook niet gesteld hoeven te worden. Monsterfish is een gangbare term om te verduidelijken wat voor vissen of 'collega's' men zoekt. Als je goed gelezen hebt zul je zien dat de term monsterfish tussen apastrofe's staan(zegt al genoeg).
Dat je een bak heb van 2800l en 4 meter lang is, is mooi en geweldig. Wilt niet zeggen dat je ervaring hebt met de vissen waar wij het over hebben. Dit weet ik niet en hoef ik niet te weten. Wij respecteren ieder zijn mening, maar verwachten ook wederzijds, noch zijn we op zoek naar onnodige discussie's. Hopenlijk komt er een betere voortzetting van dit topic op een fijne leuke manier zoals op andere forums ook gangbaar is.

Nu: laten we graag deze onzinnige discussie achterwege en verder gaan met onze hobby en elkaar met respect behandelen. De enige vraag die hier in dit topic is: Wij zouden graag met 'monsterfish' houders ervaringen willen wisselen en kijken of er verbeterpunten zijn, gedrag, kweken etc net zoals op andere forums gedaan word.
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 1699
Lid geworden op: 06 mei 2015, 16:14

Re: Even een vraagje

Bericht door Harrie » 15 mar 2022, 11:30

Donnyboy schreef: 15 mar 2022, 10:39 Nu: laten we graag deze onzinnige discussie achterwege en verder gaan met onze hobby en elkaar met respect behandelen.
Neem me niet kwalijk, maar ik vind jouw houding en de verdachtmaking tegen Bas niet echt getuigen van respect. Bas was misschien iets te uitgesproken over monstervis, maar hij verwoordt wel de zorg, en eerlijk gezegd ook wel de mening hier op dit forum over te grote vissen in te kleine bakken. En die meningen berusten toch echt op ervaringen Donny.
Dandy
Berichten: 858
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:11

Re: Even een vraagje

Bericht door Dandy » 15 mar 2022, 13:00

Als je met monsterfish cichla's, redtails, arowana, arapaima, roggen, pacu's etc bedoeld dan zitten er hier maar weinig of geen. Zulke vissen horen ook niet in de woonkamer bak maar hooguit in de dierentuin. Denk dat je beter op amerikaanse fora's info kan uitwisselen, daar zie je dit soort bakken vaker helaas. Wat wel goed is dat je bereid bent info te vinden om je dieren zo goed mogelijk te verzorgen. Hoewel je daar ook algemene richtlijnen kan hanteren: voldoende ruimte (!) Juiste water waardes en liefst vissen uit hetzelfde continent etc etc.

Ken je ohio fisch rescue? Een kanaal op youtube. Geweldige inzet van die mensen om vissen te redden uit te kleine bakken. Hun hebben met talloze soorten veel kennis op kunnen doen denk ik. Ze hebben dacht ik ook zeewater bakken. Denk dat je via hun best wat info kan vinden en uitwisselen. Er zijn nog wat andere kanalen op youtube met serieus grote bakken (formaatje dierentuin bakken) waar wellicht info te vinden is. Succes met je zoektocht
Donnyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:46

Re: Even een vraagje

Bericht door Donnyboy » 15 mar 2022, 14:09

Hoi Dandy, we bedoelde idd cichla en roggen. Ohio fish rescue ken ik idd ook en heel goed werk wat ze daar doen. onze zoetwaterbak is 4m*1.7*1.2 en we houden hierin 5 cichla's en roggen en een paar bijvissen. we zitten zelf ook op verschillende forums, maar we dachten misschien kunnen we mensen ontmoeten in NL met dezelfde gedachten gang. via een ander forum hebben we iemand leren kennen, en zo mekaars (zee)bakken bekeken en geholpen mekaar. Helaas houd hij niet van zoetwater. Begrijp me niet verkeerd hoor, we houden van alle soorten vissen en heb ook veel soorten gehad en daaruit is er een liefde ontstaan voor...nu ja je weet wel. maar goed, we gaan verder kijken...

Bedankt dat je even de tijd nam.

groetjes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten