Even een vraagje

Dandy
Berichten: 868
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:11

Re: Even een vraagje

Bericht door Dandy » 15 mar 2022, 18:18

Dat is een hele mooie bakmaat! Dan kun je wellicht de kleinere cichla soorten wel in verzorgen. Roggen heb ik geen verstand van maar die worden ook best wel flink. Soorten met dergelijk formaat is altijd lastig. Ik probeer zelf 10x lengte vis is minimum bakmaat aan te houden maar lang niet iedereen is het daar mee eens dus tja ieder zijn mening natuurlijk. Het moeilijke met dit vind ik dan toch de verhouding.

Ik las bv laatst over het kleinste basin ter wereld (24 meter) met een orka erin die inmiddels de 50 gepasseerd is. Er was heel veel kritiek wereldwijd wegens te weinig ruimte.. terwijl het een mega verblijf is.. maar ga je het omrekenen, dan is 4x lengte van de orka dus best krap zou je zeggen. Dat gevoel heb ik al snel bij monsterfish terwijl jullie natuurlijk net zo goed het beste voor jullie vissen willen!
Ik bedenk me nu ineens.. er is toch wel een nl/be roggenforum? Daar zullen toch ook vast wel liefhebbers zitten met cichla etc.

Mog je wat gevonden hebben kun je het wellicht hier posten voor de mede monsterfish liefhebbers. Je bent hier natuurlijk ook welkom trouwens.
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1223
Lid geworden op: 27 apr 2015, 19:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Even een vraagje

Bericht door David » 17 mar 2022, 12:31

Ben wel benieuwd naar je bakken Donnyboy. Zou leuk zijn als je hier ook een topic gaat openenen over je bakken inclusief meer info over gebruikte techniek en beelden van de inrichting en dieren.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
brian
Berichten: 1697
Lid geworden op: 05 mei 2015, 14:35

Re: Even een vraagje

Bericht door brian » 27 mar 2022, 10:58

Welkom op het forum Donnyboy ik denk dat er best veel mensen in Nederland Belgie en Duitsland zijn die op een goede manier de monstersoorten verzorgen.
Een aantal zoeken de media niet op , ik weet dat er een aantal in ons landje actief zijn en mooie roggen nakweken.
Als je bijv. de marktplaats of 2dehands.be bezoekt kan je daar vervolgens weer contacten opbouwen met andere liefhebbers die ze aanbieden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten