Nieuw lid

PeterD
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2022, 13:50

Re: Nieuw lid

Bericht door PeterD » 10 jan 2022, 13:48

Bedankt voor de reactie's ,

Is het ook bij nog iemand voor gekomen dat de uitslag van de teststripjes veel verschild met een druppeltest. Ik zit hier al een week te stressen omdat het Nitraat te hoog is, volgens teststrip van Sera rond de 50ml/l dus heb ik me een druppeltest aangeschaft en daar meet ik nu al drie metingen na elkaar maar een waarde van rond de 10 ml/L. Welke van de meting kan ik nu het beste vertrouwen?
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw lid

Bericht door Bas Pels » 10 jan 2022, 14:10

Papiertesten zou ik per definitie niet vertrouwen.

Die kan je op zijn best gebruiken om even snel te kijken of je moet meten.

dergelijke papiertesten worden gemaakt door papier te doordrenken met testmateriaal. En dan is niet echt bekend hoeveel er op zit. Voor een pH test is dat niet erg, voor een concentratietest, zoals nitriet of nitraat wel.

Dus eh - geloof de druppeltest.
PeterD
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2022, 13:50

Re: Nieuw lid

Bericht door PeterD » 11 jan 2022, 10:50

Bedankt, ik ben weer een beetje gerust gesteld
PeterD
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2022, 13:50

Re: Nieuw lid

Bericht door PeterD » 12 jan 2022, 10:17

Vraagje,

Hoe doen jullie dat om een paar vissen te vangen uit het aquarium, ik moet de bevolking een beetje uitdunnen maar ze zitten zo tussen de stenen als ik er met een netje in ga. ik heb bij de aankoop van de vissen vertrouwd op de verkoper in de winkel na verteld te hebben dat ik maar een rio 180 liter aquarium had maar ze hebben me toch een paar vissen mee gegeven (Cinotilapia Afra Cobeu en Lion's cave) die niet horen in een bak van die afmeting en die terroriseren nu de andere vissen Ik wil de stenen niet verwijderen daar het een pas ingericht aquarium is dus alle tips om ze gevangen te krijgen zijn zeer welkom. De vissen komen goed terecht want die kunnen terug naar de aquariumclub hier in de buurt.
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw lid

Bericht door Bas Pels » 12 jan 2022, 14:40

ik doe het in essentie met een netje

Soms moet ik inderdaad de gehele bak opnieuw inrichten. Daarom probeer ik het vangen te voorkomen
Gebruikersavatar
stevens jurgen
Berichten: 1650
Lid geworden op: 06 jun 2015, 22:01

Re: Nieuw lid

Bericht door stevens jurgen » 12 jan 2022, 20:52

PeterD schreef: 12 jan 2022, 10:17 Vraagje,

Hoe doen jullie dat om een paar vissen te vangen uit het aquarium, ik moet de bevolking een beetje uitdunnen maar ze zitten zo tussen de stenen als ik er met een netje in ga. ik heb bij de aankoop van de vissen vertrouwd op de verkoper in de winkel na verteld te hebben dat ik maar een rio 180 liter aquarium had maar ze hebben me toch een paar vissen mee gegeven (Cinotilapia Afra Cobeu en Lion's cave) die niet horen in een bak van die afmeting en die terroriseren nu de andere vissen Ik wil de stenen niet verwijderen daar het een pas ingericht aquarium is dus alle tips om ze gevangen te krijgen zijn zeer welkom. De vissen komen goed terecht want die kunnen terug naar de aquariumclub hier in de buurt.
Dit is een van de redenen waarom ik vroeger gestopt ben met het houden van malawi en vooral mbuna.
Je hebt er altijd veel jongen van en dan moet je geregeld je bak afbreken om al dat jongbroed er uit te halen.
Ook verschillende rovers erbij gehad maar dat leverde maar kleine beperking van het jongbroed op.
Gebruikersavatar
Coyote
Berichten: 1202
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:31
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw lid

Bericht door Coyote » 13 jan 2022, 07:44

welkom
Eén gek kan meer vragen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden

300x80x80 (68wh) MA
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast