Nieuw hier.Danny

DieLei
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2021, 21:17

Nieuw hier.Danny

Bericht door DieLei » 23 aug 2021, 17:23

Hallo ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen.
Ik ben Danny 35 jaar uit purmerend noordholland en helemaal geraakt door het aquarium virus na een jaar 1 meter bakje gehad te hebben nu dan toch uitgebreid.
Heb sinds kort een juweel 450 en heb er 2 heros Sevenum in en 3 heros severus Red spot 2 electric bleu dwerg en 5 corydorassen albino.
Wil binnenkort nog wat vissen erbij doen maar heb wel wat advies nodig van jullie wat erbij kan.
En is co2 nodig in deze bak of ik die er gewoon beter uithalen?

Of advies wat ik anders kan doen in mijn aquarium.

Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
brian
Berichten: 1664
Lid geworden op: 05 mei 2015, 14:35

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door brian » 23 aug 2021, 19:52

Welkom Danny veel leesplezier hier.
Ik zou persoonlijk wat meer mooie stukken hout verwerken in je inrichting.
Zodat je inrichting wat meer diepte krijgt.
DieLei
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2021, 21:17

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door DieLei » 23 aug 2021, 20:03

Thanks voor je advies. Weten jullie waar je in Noord-Holland mooie stukken hout kan kopen?
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door edwins » 23 aug 2021, 20:41

Welkom!
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2304
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door tanganyikafreak » 24 aug 2021, 00:49

Welkom :D
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door Bas Pels » 24 aug 2021, 08:15

Welkom

Wat betreft CO2 - dat heb je niet nodig, in tegendeel. Planten verbruiken het, en vissen produceren het. Je hebt niet veel planten in de bak staan, en wij cichlidenhouders zijn geneigd veel vissen inde bak te zetten. Heel weinig vraag, en veel productie - dan hoef je echt niet extra toe te voegen.

Wanneer je waterbeweging goed genoeg is, gaat de hoeveelheid opgelost CO2 naar de evenwichtswaarde, en bij jou., bij ons, betekent dat dat het naar de lucht vervliegt. Bij voldoende waterbeweging hoef je je dus gene zorgen te maken om te veel CO2

Je vraagt ook naar "wat kan ik verder nog doen?" Als ik eerlijk ben, je hebt een Malawi inrichting voor Zuid Amerikanen. Zoals Brian aangaf, meer hout in de bak, en persoonlijk vind ik maaskeien bij zuiders veel mooier.
DieLei
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2021, 21:17

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door DieLei » 24 aug 2021, 08:28

Top thanks voor dit advies hier kan ik zeker wat mee.
Wildertman
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 nov 2019, 20:34

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door Wildertman » 24 aug 2021, 08:58

Je bak lijkt me nogal 'vers'. Ik zou het voorlopig even aanzien, misschien kan je het groepje corydoras wat uitbreiden of ancistrus toevoegen...

Is dat electric blue acara ? Hybridevissen zie je hier niet veel langskomen,. Niet iedereen is daar fan van, de heros vind ik persoonlijk wel heel mooi.

Ik zou die stapel stenen wat uitvlakken en een paar takken in de bovenlaag hangen. Probeer wat diepte te creëren zo...
Testiculis canis est...
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 1699
Lid geworden op: 06 mei 2015, 16:14

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door Harrie » 24 aug 2021, 11:23

Wat heb je voor bodem gebruikt?
Dandy
Berichten: 858
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:11

Re: Nieuw hier.Danny

Bericht door Dandy » 24 aug 2021, 13:33

Welkom!

Er zijn al goede adviezen gegeven. De bodem is zoals Harrie al opmerkt misschien een aandachtspunt. Corydoras maar ook cichliden "woelen" er graag in en dan is het belangrijk dat het niet te grof is en zeker niet scherp. Dit tast de baardraden aan van je cory's en ook voor de cichliden die het zand zeven zal het niet ideaal zijn.

Er zit al een mooi stuk hout in dus dat is al heel goed. Ik zie ook een stromingspomp, ik persoonlijk vind dat heel prettig werken omdat er op die manier veel meer vuil in mijn potfilter komt. Je stenen kan wel veel rotzooi in blijven hangen dus wellicht een idee om met je stromingspomp eens in de zoveel tijd op de stenen te richten zodat de troep eruit komt. Als je ervoor kiest ze er in te laten.


Verder lijkt het erop dat er veel voer op de bodem ligt? Als ze dat niet opkrijgen beter wat minder voeren. Dat voorkomt een hoop (blauw) alg problemen, en zorgt tevens voor schoner water.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten