Malawi aquarium indeling

Plaats reactie
Zeydoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2020, 10:03

Malawi aquarium indeling

Bericht door Zeydoe » 03 nov 2020, 10:07

Beste,

Ik ben Zeydoe, sinds jongs af vond ik vissen leuk. Nu heb ik een mooie aquarium 130 cm, met 13 Malawi vrijzwemmers.
Het zijn 12 mannetjes en 1 vrouwtje. Ik heb ze via marktplaats in een keer samen gekocht, nu merk ik dat de vissen wel agressief tegen elkaar niet altemaal zijn. Mijn vraag is wat kan ik er aan doen om de vissen wat rustiger te krijgen?

Dank,
Gebruikersavatar
Scato89
Berichten: 707
Lid geworden op: 24 sep 2015, 14:19
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Malawi aquarium indeling

Bericht door Scato89 » 03 nov 2020, 10:41

Welke vissen heb je zitten? Of misschien even een foto (of meerdere) hier plaatsen zodat we mee kunnen kijken.
Mijn Filmpjes
Groeten Scato
Gebruikersavatar
Hazeras
Berichten: 106
Lid geworden op: 03 aug 2020, 12:19
Locatie: Almere

Re: Malawi aquarium indeling

Bericht door Hazeras » 05 nov 2020, 18:23

Hi Zeydoe,

Zoals Scato al aangeeft is het belangrijk te weten welke vissen je op dit moment bezit.
Verder zijn er nog generieke tips die ik zelf veel toepas, en die naar mijn idee werken

(1) Veel verstopplaatsen in de bak
(2) Probeer het aquarium als het ware in tweeën te verdelen, daardoor zorg je ervoor dat de vissen elkaar niet altijd kunnen zien, en iemand die je niet ziet, irriteert je ook niet..je kunt dit doen door een decoratiestuk of plant in het "midden" te plaatsen, dit hoeft uiteraard niet precies het midden te zijn, maar you get the point.
(3) Meer vissen in je aquarium (overstocken), dit pas ik zelf toe..maar dit is nogal een controversieel onderwerp. Ook dien te je zorgen dat je de "bioload" van je vissen (uitwerpselen>ammonia) kunt opvangen door goede (en vooral voldoende) biologische filtering.

Maar een hele goed optie voor jou is ook, het vrouwtje verwijderen.
Nu heb je 12 mannetjes die "stoer" gaan lopen doen voor het vrouwtje, je zult merken dat er meer rust is als ze weg is..
Dan is er simpelweg nog weinig om voor te vechten anders dan territorium, maar dat kun je enigszins mitigeren door bovenstaande tips toe te passen. (in mijn mening)

Gr!
"Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten