Repashy Netherlands

Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 15 dec 2016, 05:58

Keyser schreef:
RepashyNL schreef:Repashy Morning Wood bevat de hoogste concentratie gelatine waardoor het de stevigste formule is uit de visvoeding reeks. De gelatine in Repashy voeding is overigens geheel plantaardig, en komt van zeewier en plant gum.
De klinkt net zo als een 'plantaardig lamskoteletje'. Gelatine is in principe altijd dierlijk.. Tenzij je bepaalde algen of bacteriën gaat modificeren om het voor je te produceren.
Als je het woordje gelatine vervangt door bindmiddel klopt je zin wel.

Ik vermoed dat Repashy voornamelijk agar agar heeft gebruikt. Dat is een prima bindmiddel. Het lijkt mij op gevoel ook beter voor de vissen.
Het woord gelatine is inderdaad wat onhandig gekozen. Het bindmiddel is volledig vegetarisch ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 15 dec 2016, 06:02

janvangastel schreef:Ik voer gewoonlijk Morning Wood gemengd met Bottom Scratcher. Ik voer het voor mijn L-nummers, maar de dwergcichliden in die bak zijn het op een gegeven moment ook gaan eten. Maar hierboven lees ik nu dat ik die twee soorten voer beter niet altijd kan mixen, als ik het goed begrijp.
Waar lees je dat precies? Ik merk dat ik soms niet duidelijk genoeg ben of iets beter moet uitleggen :so: Omdat het voor mijzelf dagelijkse kost is heb ik het niet in de gaten dat het niet voor iedereen zo gemakkelijk of vanzelf sprekend is.

Je kunt alle formules met elkaar mixen en zo je eigen draai te geven aan het voer wat je je vissen geeft :up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Repashy Netherlands

Bericht door janvangastel » 15 dec 2016, 08:44

Het staat in onderstaand bericht van 13 oktober, als ik dat goed interpreteer:
Als extraatje voor je herbivoren kun je ze soms trakteren op wat van de carnivoor formules van Repashy. Hiervoor zijn Bottom Scratcher en Grub Pie ideaal. Het helpt de vrouwtjes bij de aanmaak van eieren tijdens de kweekperiode :) Maar niet te vaak of teveel, het blijven tenslotte vegetariërs
Meten is weten
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 17 dec 2016, 07:35

janvangastel schreef:Het staat in onderstaand bericht van 13 oktober, als ik dat goed interpreteer:
Als extraatje voor je herbivoren kun je ze soms trakteren op wat van de carnivoor formules van Repashy. Hiervoor zijn Bottom Scratcher en Grub Pie ideaal. Het helpt de vrouwtjes bij de aanmaak van eieren tijdens de kweekperiode :) Maar niet te vaak of teveel, het blijven tenslotte vegetariërs
Ah ik begrijp wat je bedoeld nu.
Voor soorten die hoofdzakelijk vegetarisch zijn is het niet goed om teveel dierlijk voer te krijgen. Ik geef Ancistrus en Panaqolus soorten die hier verblijven een groot aandeel groenvoer maar voor de ei productie is het af en toe goed om ze wat dierlijk voer te geven. En ze vinden het natuurlijk heerlijk :)

Het probleem in een gezelschapsbak is dat je heel lastig elke vis kan voederen wat ze moeten krijgen. Wat jij doet, het mengen van de twee formules, is dan wel de beste keuze denk ik. Repashy heeft ook een algemene formule "Repashy Community plus". Deze is gericht op een gezelschapsbak ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 21 jan 2017, 08:55

Sterke en gezonde vissen hebben stralende kleuren. Goede voeding is hierbij een zeer belangrijke faktor! Geef daarom Repashy :up:
De sleutel tot succes!

Afbeelding
Gebruikersavatar
rob rensen
Berichten: 1856
Lid geworden op: 06 jun 2015, 16:01
Locatie: Deventer

Re: Repashy Netherlands

Bericht door rob rensen » 21 jan 2017, 11:48

Verschrikkelijk fraaie ancistrus soort...wat geef je deze soort??
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 15 apr 2017, 08:56

Repashy werkt letterlijk als een magneet voor jonge vissen :)



Ook heel geschikt voor de opkweek van jonge corydoras ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 16 apr 2017, 10:52

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 18 apr 2017, 08:00

Ancistrus sp. L159 aan de Repashy Super Green :hihi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Repashy Netherlands

Bericht door Meksjoef » 20 apr 2017, 03:55

Fraaie Ancistrus!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten