Repashy Netherlands

Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 23 apr 2017, 09:15

Meksjoef schreef:Fraaie Ancistrus!
Dankje :) Heb momenteel weer heel wat van deze bijzondere Ancistrus in opgroei ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 23 apr 2017, 09:15

Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 13 mei 2017, 08:54

Fascinerend om te zien hoe een Corydoras met behulp van zijn tastharen het voer naar binnen werkt ;)
Hoewel Corydoras prima overweg kunnen met blokjes Repashy voeding, kun je er ook voor kiezen om het iets fijn te knijpen voordat je het in de bak gooit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 23 jun 2017, 15:17

Repashy is geschikt voor allerlei vissen, niet alleen bodem georiënteerde vis. Zo genieten deze Moenkhausia costae van hun Repashy maaltijd. Ze zitten net een week in de bak en al Repashy verslaafd :-bd

Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 01 jul 2017, 09:06

Met de hand voeren van mijn Hyphessobrycon cyanotaenia met Repashy Grub Pie gemixt met wat Soilent Green :)



Afbeelding
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 12 aug 2017, 08:41

Mijn eigen F1 nakweek van Panaqolus albivermis. Ze krijgen Repashy Soilent Green gemixt met wat Morning Wood, en soms een blokje Grub Pie of Bottom Scratcher.

Afbeelding
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Repashy Netherlands

Bericht door janvangastel » 12 aug 2017, 09:26

Maak je die repashy voor meerdere dagen op voorhand, of elke keer voor het voeren? Ik bewaar het wel in de koelkast, maar na ongeveer een week gaat het schimmelen.
Meten is weten
Gebruikersavatar
RepashyNL
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jul 2015, 21:19

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 12 aug 2017, 10:42

janvangastel schreef:Maak je die repashy voor meerdere dagen op voorhand, of elke keer voor het voeren? Ik bewaar het wel in de koelkast, maar na ongeveer een week gaat het schimmelen.
Ik maak 2 schalen Repashy aan welke ongeveer 1,5 week meegaat. Dan bewaar ik het in de koelkast, in afgesloten glazen schalen (van de Ikea).
Schimmel? Geen idee, kan zelf niet zeggen dat mij dit ooit is overkomen. Hoe bewaar je de Repashy? Mix je er nog iets anders doorheen? Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die er iets anders doorheen mengen zoals bv fijngemalen pillen of diepvriesvoer, onder het motto "dan krijgen ze wat meer variatie". Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ten eerste is een Repashy formule al volledig gebalanceerd en bevat het alle benodigde ingrediënten en ten tweede en meest belangrijke, droogvoer en diepvriesvoer is niet houdbaar in natte of ontdooide toestand. Dit zorgt voor gevaarlijke toestanden en kan je zonder twijfel het leven van je vissen kosten. Men geeft dan maar al te snel de schuld aan de Repashy zelf..... Ik zeg niet dat jij dit doet maar het is slechts één van de vele voorbeelden die ik regelmatig tegenkom.

Repashy kun je zonder problemen tot wel 14 dagen in de koelkast bewaren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Berichten: 1202
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:31
Locatie: Nijmegen

Re: Repashy Netherlands

Bericht door Coyote » 12 aug 2017, 11:39

janvangastel schreef:Maak je die repashy voor meerdere dagen op voorhand, of elke keer voor het voeren? Ik bewaar het wel in de koelkast, maar na ongeveer een week gaat het schimmelen.
Ik maak meestal een grote portie aan in ijsblokbakjes. Als ze uitgehard zijn vries ik ze in. Ik schat dat ik ze dan makkelijk een half jaar kan bewaren. Meestal gaan ze niet zo lang mee. na een drie vier maanden is alles meestal weer op en maak ik weer een nieuwe portie.

uurtje voor het voeren het aantal blokjes uithalen dat je nodig hebt. Daarna gooi ik het gewoon in de bak.
Eén gek kan meer vragen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden

300x80x80 (68wh) MA
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Repashy Netherlands

Bericht door janvangastel » 12 aug 2017, 13:44

Hoe bewaar je de Repashy? Mix je er nog iets anders doorheen?
Ik bewaar het in een afgesloten tupperware bakje in de koelkast. Ik mix alleen twee soorten repashy door elkaar en doe er verder nooit iets doorheen. En ik maak het met kokend water, zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Meten is weten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast