Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bas Pels
Erelid
Berichten: 4922
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Bas Pels » 12 apr 2017, 14:52

Ludger,

Ik vind die FDA een interessante partij, aar ik herhaal, ze keuren diervoeding voor landbouw. Voor humane voeding, dus. Een dier wordt in de landbouw niet erg oud: een rund kan 20 jaar oud worden, maar rundvlees komt van dieren van 3 jaar oud.

Onze doelen zijn heel anders, en daarom gebruik ik geen voeders uit de visteelt.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door janvangastel » 12 apr 2017, 15:25

Er is een hele grote kans dat deze antioxidant in meer voeder zit waar het bij ons niet bekend is, dit komt doordat het dan indirect aan het voer is toegevoegd via een ingrediënt (bijvoorbeeld vismeel). Dus grote kans dat iedereen zijn vissen al jaren voer eet met waar dit middeltje in verwerkt zit zonder dat iemand het door heeft
Het zou inderdaad heel interessant zijn om na te gaan - als dat mogelijk is - of en in welke mate dit (of qua toxiciteit vergelijkbaar) spul of aanwezig is in andere, veel gebruikte voeders voor aquariumvissen. Ik kan me niet voorstellen dat alle andere voeders qua samenstelling volledig 'zuiver' zijn wat dit soort toevoegingen betreft. Niet genoemd betekent niet automatisch 'niet aanwezig'. Bij voeding voor menselijke consumptie is strenge controle nodig en daar blijken soms ook zaken aanwezig die schadelijk zijn en ik ben er van overtuigd dat het in deze branche nog erger is.
Meten is weten
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Keyser » 13 apr 2017, 22:28

Ik kan alvast verklappen dat de grote visvoermerken vol zitten met antioxidanten en carcinogene kleurstoffen. En groenvoer is vaak niet meer dan vismeel met groene kleurstof!

Ik ken welgeteld 1 merk wat groenvoer heeft waarvan het hoofdbestandsdeel ook daadwerkelijk iets groens is ipv vismeel of granen! Helaas is Northfin niet te koop in Nederland.
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: RE: Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door bertD » 14 apr 2017, 13:07

Keyser schreef:Ik kan alvast verklappen dat de grote visvoermerken vol zitten met antioxidanten en carcinogene kleurstoffen. En groenvoer is vaak niet meer dan vismeel met groene kleurstof!

Ik ken welgeteld 1 merk wat groenvoer heeft waarvan het hoofdbestandsdeel ook daadwerkelijk iets groens is ipv vismeel of granen! Helaas is Northfin niet te koop in Nederland.
Bassleer ook niet goed dan? Ieder potje dat ik open ruikt in ieder geval heel sterk, bij andere merken heb ik dit niet.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: RE: Re: RE: Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Keyser » 14 apr 2017, 14:40

beminus schreef:
Keyser schreef:Ik kan alvast verklappen dat de grote visvoermerken vol zitten met antioxidanten en carcinogene kleurstoffen. En groenvoer is vaak niet meer dan vismeel met groene kleurstof!

Ik ken welgeteld 1 merk wat groenvoer heeft waarvan het hoofdbestandsdeel ook daadwerkelijk iets groens is ipv vismeel of granen! Helaas is Northfin niet te koop in Nederland.
Bassleer ook niet goed dan? Ieder potje dat ik open ruikt in ieder geval heel sterk, bij andere merken heb ik dit niet.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Nou, Bassleer chlorella wordt als een soort groenvoer aangeboden, maar als we naar de ingedriënten kijken, zien we dat vis en visafval het hoofdbestandsdeel is. Het is gewoon Bassleer regular met een snufje chlorella poeder. Wanneer je het inweekt lost het groen ook op.. Dus ik heb mijn twijfels bij hoeveel chlorella je vis binnen krijgt. Ik gok afgerond 0 gram.Afbeelding
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door bertD » 14 apr 2017, 15:03

ik heb hier nu net een lading verschillend groenvoer binnen gekregen van bassleer namelijk,
eerlijk gezegt moet ik eens beginnen de ingredienten bekijken.
moringa granulaat
green granulaat
herbal granulaat
flora flake
excel flake
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PlukB
Berichten: 884
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:43

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door PlukB » 15 apr 2017, 08:38

Toch zo gek nog niet om zoals ik sommige aquarianen zie doen: zelf voer te maken van erwten en garnalen.
Of als je daar geen zin in hebt toch voor boerlage kiezen...
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: RE: Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Keyser » 15 apr 2017, 09:15

PlukB schreef:Toch zo gek nog niet om zoals ik sommige aquarianen zie doen: zelf voer te maken van erwten en garnalen.
Of als je daar geen zin in hebt toch voor boerlage kiezen...
Inderdaad! Maar dan mis je wel de kunstmatige kleurstoffen.. Als je graag wilt dat je vissen maximaal kleuren..

Die platen van boerlage zijn wel vrij irritant met afbreken. Ik hoop dat die man binnenkort zijn platen qua vorm als chocolade reep kan produceren.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Nelis » 15 apr 2017, 09:39

Daar zijn speciale tangen voor. Niet eens zo gek duur. Je kan daar heelmakkelijk ijs mee knippen door de speciale vorm.
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door bertD » 15 apr 2017, 10:12

Op ebay kan je northfin wel wereldwijd bestellen.
De moeite om te bestellen dan?
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten