Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Gebruikersavatar
-Rob-
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 apr 2015, 01:22
Locatie: --

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door -Rob- » 15 apr 2017, 10:18

Ik heb ooit zelf voer gemaakt van garnalen, erwten, Spirulina en gelatine (bindmiddel).
Was alleen niet zo geschikt voor mijn Mbuna's.
Verder wel goed voer.
Heb er toen iemand anders blij mee gemaakt.
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1857
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door scalare1973 » 15 apr 2017, 10:23

PlukB schreef:Toch zo gek nog niet om zoals ik sommige aquarianen zie doen: zelf voer te maken van erwten en garnalen.
Of als je daar geen zin in hebt toch voor boerlage kiezen...
Recepje graag :D
mijn kookkunsten gaan niet verder als een pzza uit de oven het frituurpan werk en eitje of kant en klare soep opwarmen. :oops: :D
maar misschien moet ik mij er eens aan wagen
Gebruikersavatar
PlukB
Berichten: 884
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:43

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door PlukB » 15 apr 2017, 13:40

Ik kwam deze tegen op een ander forum :P
Ik kwam dit recept tegen in een van mijn Ad Konings boeken.

Garnalenmix recept

1 kg hele garnalen
1 kg groene erwten, diepvries
10 ml Spirulinapoeder
100 gram gelatinepoeder
10 druppels geconcentreerde multivitamines ( Optima )

Vermaal eerst de bijna ontdooide garnalen en erwten met een hakmolen tot fijne massa. Daarna worden het Spirulinapoeder en de multivitamines meegemixt. De gelatine wordt opgelost overeenkomstig de instructies op het pakje. Het moet een vloeibare, maar stevige brei worden zonder klontjes. De gelatine wordt grondig door de garnalenbrei gemixt. Daartoe wordt de massa beetje bij beetje met de gelatine gemengd om te voorkomen dat die te snel afkoelt. De gelatine blijft op een zacht pitje staan ( ongeveer bij 60 C ). Daarna wordt het mengsel ondergebracht in plastic dozen ( ijsklonthouders ) die gedurende enkele uren in de ijskast worden geplaatst. Omdat de voedingswaarde van het garnalenmengsel zo hoog is en tevens omdat het water er meer door wordt verontreinigd, kan het slechts eens per dag gevoerd worden.
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: RE: Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Keyser » 16 apr 2017, 14:19

Nelis schreef:Daar zijn speciale tangen voor. Niet eens zo gek duur. Je kan daar heelmakkelijk ijs mee knippen door de speciale vorm.
Gaaf! Verkrijgbaar bij de Blokker ofzo?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Nelis » 16 apr 2017, 15:53

Ik heb hem toen gekocht in Westzaan. Bij RioNegro, discus compleet. Had v d week al gezocht op intdrnet, maar kan hem niet vinden. Thuis kan ik hem overigens ook niet vinden...Maar dat snap je wel ;-). Hij komt wel weer eens boven water....
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Nelis » 16 apr 2017, 17:11

Net ff Melvin Sengers van RioNegro geappt.
Hij verkoopt ze voor 49,95.
Zijn toch iets duurder dan ik dacht....maar zijn wel geweldige en solide tangen. Gaan een leven mee.
Kun je ze nog aan je kinderen meegeven...
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
janboerlage
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2015, 16:44

Re: RE: Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door janboerlage » 21 apr 2017, 15:09

Keyser schreef:
PlukB schreef:Toch zo gek nog niet om zoals ik sommige aquarianen zie doen: zelf voer te maken van erwten en garnalen.
Of als je daar geen zin in hebt toch voor boerlage kiezen...
Inderdaad! Maar dan mis je wel de kunstmatige kleurstoffen.. Als je graag wilt dat je vissen maximaal kleuren..

Die platen van boerlage zijn wel vrij irritant met afbreken. Ik hoop dat die man binnenkort zijn platen qua vorm als chocolade reep kan produceren.
Met een nijptangetje even het gewenste stuk afbreken. Kan zo door de plastic zak heen geknipt worden en blijft de rest van de plaat mooi luchtdicht verpakt in het plastic.
Gebruikersavatar
Ludger
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:01

Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Ludger » 05 okt 2017, 11:01

Even een update omtrent de Meerval Pellets en het gebruik van Ethoxyquin, vanaf heden bevat het voer geen Ethoxyquin meer. Alle voeders zijn vanaf heden Ethoxyquin vrij.
Voordelig kwaliteitsvoer; makkelijk betalen met iDEAL, PayPal en overboeking.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Re: Nieuw: Meerval Pellets en Garnalen Tabletten!

Bericht door Meksjoef » 06 okt 2017, 00:06

janboerlage schreef:
Keyser schreef:
PlukB schreef:Toch zo gek nog niet om zoals ik sommige aquarianen zie doen: zelf voer te maken van erwten en garnalen.
Of als je daar geen zin in hebt toch voor boerlage kiezen...
Inderdaad! Maar dan mis je wel de kunstmatige kleurstoffen.. Als je graag wilt dat je vissen maximaal kleuren..

Die platen van boerlage zijn wel vrij irritant met afbreken. Ik hoop dat die man binnenkort zijn platen qua vorm als chocolade reep kan produceren.
Met een nijptangetje even het gewenste stuk afbreken. Kan zo door de plastic zak heen geknipt worden en blijft de rest van de plaat mooi luchtdicht verpakt in het plastic.
Hamer werkt ook prima :P
Maar ik moet eerlijk bekennen, het idee van Keyser is een goed idee :) Wellicht dat je eens een vormpje kan proberen....;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast