Gezocht Astyanax

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.


Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
Wildertman
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 nov 2019, 20:34

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door Wildertman » 12 dec 2020, 15:09

Hier aan de grens met Roosendaal stond gisteren de marechaussee weer Belgen te controleren die nl binnen willen rijden. In de andere richting reden de Nederlanders gewoon over de grens België binnen en na hun tankbeurt en tabakstop weer terug zonder problemen. Ik snap het niet vrees ik....
Testiculis canis est...
NielsO
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 aug 2015, 18:07
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door NielsO » 12 dec 2020, 19:13

Ik vind de astyanax hier helemaal niet zo druk en ik kan zelf ook niet zo goed tegen adhd vissen, maar van de astyanax geen last. Hangen meestal rustig in een school of trekken rustig door de bak. Heb flink drukkere tetra's gehad.
brian
Berichten: 1695
Lid geworden op: 05 mei 2015, 14:35

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door brian » 13 dec 2020, 09:56

Vaak worden er ook ruitenvlek zalmen gehouden ipv astyanax lijken enorm en soort gelijk schoolgedrag.
Deze zijn doorgaans bij elke winkel te bestellen.
nassa
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 apr 2015, 17:51
Locatie: drongen city

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door nassa » 13 dec 2020, 11:34

Wildertman schreef: 12 dec 2020, 15:09 Hier aan de grens met Roosendaal stond gisteren de marechaussee weer Belgen te controleren die nl binnen willen rijden. In de andere richting reden de Nederlanders gewoon over de grens België binnen en na hun tankbeurt en tabakstop weer terug zonder problemen. Ik snap het niet vrees ik....
[/qu
vorige week tegenhouden geweest juist voor rotterdam aan de tunnels , was op weg naar verduin met vissen , hoop gezaag en uitleg , telefoon naar verduin zelf en dan toch mogen doorrijden dan , niet voor herhaling vatbaar alvast
Ruud Wouterson
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2020, 09:29

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door Ruud Wouterson » 13 dec 2020, 16:40

brian schreef: 13 dec 2020, 09:56 Vaak worden er ook ruitenvlek zalmen gehouden ipv astyanax lijken enorm en soort gelijk schoolgedrag.
Deze zijn doorgaans bij elke winkel te bestellen.
Ja, heb ik ook wel wat van meegekregen, maar ik meen dat die wel een koelere winter temperatuur wilden hebben. Ik las ook wel iets van vinnen knabbelaars. Ik weet niet of zich dat met dit soort ook alleen voordoet met Thorychtis of ook met andere soorten. Ik vind het best mooie visjes
brian
Berichten: 1695
Lid geworden op: 05 mei 2015, 14:35

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door brian » 13 dec 2020, 17:21

Ruud Wouterson schreef: 13 dec 2020, 16:40
brian schreef: 13 dec 2020, 09:56 Vaak worden er ook ruitenvlek zalmen gehouden ipv astyanax lijken enorm en soort gelijk schoolgedrag.
Deze zijn doorgaans bij elke winkel te bestellen.
Ja, heb ik ook wel wat van meegekregen, maar ik meen dat die wel een koelere winter temperatuur wilden hebben. Ik las ook wel iets van vinnen knabbelaars. Ik weet niet of zich dat met dit soort ook alleen voordoet met Thorychtis of ook met andere soorten. Ik vind het best mooie visjes
Astyanax en ruitenvlek staan beide bekend als vinnenbijters ind.
Moet zeggen mijn ervaringen zijn anders , ze gaan meer elkaar te lijf dan dat ze de cichliden en levendbarenden lastig vallen hier.
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2908
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Gezocht Astyanax

Bericht door edwins » 13 dec 2020, 18:08

Ik heb hier een school van ongeveer 25 ruitenvlekken en heb in een ruim half jaar twee keer in een vin zien bijten. Ze zijn inderdaad vooral druk met elkaar.

Een temperatuur van 24-25 graden jaarrond zal hoger zijn dan wat ze in de natuur tegenkomen, maar het lijkt me dat ze dat wel kunnen hebben.

Zelf vind ik een 'school' van 7 stuks voor deze soorten wat weinig. De ruitenvlek wordt minder groot dan Astyanax (respectievelijk 5-6 cm en 12-13 cm), je kunt er dus meer nemen en dat komt het gedrag alleen maar ten goede.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten