Tijdelijk onderdak volledige bestand

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.


Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
BJ1234
Berichten: 520
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:04

Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door BJ1234 » 10 okt 2020, 21:47

Niet geschoten is altijd mis, wegens verhuizing ben ik op zoek naar tijdelijk onderdak voor 4x pearsei, 3x synspilum en 2x octofasciatum. Ook nog 3x L397 waar ik nu al naar uitkijk om ze uit te vangen. Het duurt nog even, pas vanaf ca. juni 2021 en dan ook nog voor een halfjaar.

Misschien een longshot, maar het valt te proberen. Ik kom ze brengen, wil voer etc verzorgen, een vergoeding betalen, maar wil ze na een halfjaar ook graag weer terug 😎
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door Bas Pels » 11 okt 2020, 08:59

Je zit in de gemakkelijke tijd: in die periode is het buiten immers meestal warm. Alleen, ene half jaar later niet meer.

Het zou voor het onderdak, en ik denk dan aan ergens in een vijver, of een zwembadje, veel gemakkelijker zijn als je de dieren eind augustus begin september op zou kunnen halen. Dan kunnen ze nl buiten.

Is dat haalbaar? Ik probeer vooral mee te denken. Heb een zestal vijverbakken van elk een vierkante meter, 600 liter, maar of je daar veel aan hebt - ik weet het niet.
BJ1234
Berichten: 520
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:04

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door BJ1234 » 11 okt 2020, 09:36

Hoi Bas, het is een nieuwbouwwoning, verwachting is oktober gereed maar als het een strenge winter wordt dan kan het ook maanden later worden. Begin sept zal zeker niet lukken vrees ik, maar bedankt voor het meedenken.
brian
Berichten: 1664
Lid geworden op: 05 mei 2015, 14:35

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door brian » 11 okt 2020, 11:11

Evt een poging wagen bij Verduijn ?
Die willen ook wel eens in hun grote bak wat opvangen als je goede afspraak maakt?
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door Bas Pels » 11 okt 2020, 12:57

BJ1234 schreef: 11 okt 2020, 09:36 Hoi Bas, het is een nieuwbouwwoning, verwachting is oktober gereed maar als het een strenge winter wordt dan kan het ook maanden later worden. Begin sept zal zeker niet lukken vrees ik, maar bedankt voor het meedenken.
Nieuwbouw kan inderdaad zomaar een paar maanden uitlopen. Maar de kans is aanwezig dat ze in mei meer duidelijkheid hebben. En mocht je dan nog niets weten, dan kan zo´n vijveroptie opeens haalbaar zijn en uitkomst bieden.

Maar voor nu is het inderdaad niets.
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door Alex Becker » 14 okt 2020, 07:37

Al aan een ibc container gedacht? Kosten weinig op marktplaats. Hier heb ik maanden bij interne verbouwing mijn bestand onder gebracht
Gebruikersavatar
JohnLu
Erelid
Berichten: 2225
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:38
Locatie: Haulerwijk (Frl)
Contacteer:

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door JohnLu » 14 okt 2020, 08:02

Alex Becker schreef: 14 okt 2020, 07:37 Al aan een ibc container gedacht? Kosten weinig op marktplaats. Hier heb ik maanden bij interne verbouwing mijn bestand onder gebracht
Ja, ook een goed idee. Heb het bij Minipol destijds gezien. Werkt prima.

Op zich is het best leuk als je ruimte heb om tijdelijk voor andere vissen te zorgen en te bekijken zoals ik ook met de vissen van Nelis heb gedaan destijds.
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door edwins » 14 okt 2020, 08:50

Maar wel even oppassen wat voor container je gebruikt, ik kan me herinneren dat zo'n tijdelijke opvang een voormalig lid (een deel van?) zijn visbestand heeft gekost t.g.v. giftige stoffen die vrijkwamen.
BJ1234
Berichten: 520
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:04

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door BJ1234 » 14 okt 2020, 20:52

Ik heb nog geen idee waar ik tijdelijk ga eindigen, als het tegenzit in een recreatiewoning ofzo, daar kan ik niks kwijt. Hoop ze tijdig goed onder te brengen, zo'n ibc container kende ik niet, moest ik googelen, idd een eenvoudige oplossing maar durf er nu niet op te gokken dat ik die kwijt kan.
BJ1234
Berichten: 520
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:04

Re: Tijdelijk onderdak volledige bestand

Bericht door BJ1234 » 13 jan 2021, 22:58

Overweldigende reacties gehad, aanbod geldt nog steeds, maar je moet snel zijn 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten