Amph Lyonsi

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.


Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
Gerben ketels
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mei 2015, 16:47

Re: Amph Lyonsi

Bericht door Gerben ketels » 06 apr 2022, 20:02

Denk dat een beetje probleem met midders ook is dat veel soorten nogal wat ruimte vragen en ten 2e combineren is ook vaak lastig waardoor mensen denk ik sneller voor ZA of Afrika kiezen. Gemiddeld wat meer vis op een bak van bepaalde grootte.

Ook moeten ten tijde dat je dieren aanbied, maar net mensen juist die vis zoeken, en de plaats op dat moment ervoor hebben.

Neemt niet weg, mooie vissen en hoop dat ze een goed tehuis vinden.
Gebruikersavatar
JohnLu
Erelid
Berichten: 2225
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:38
Locatie: Haulerwijk (Frl)
Contacteer:

Re: Amph Lyonsi

Bericht door JohnLu » 07 apr 2022, 20:52

Dat denk ik ook. De meeste aquarianen hebben 1 bak en dan niet van het gewenste formaat voor veel (MA) soorten. Dus er is sowieso een beperkte afzetmarkt voor de grotere jongens. Dus je moet echt iemand hebben die de bak en de ruimte heeft en bereid is om voor een soort wat verder te reizen.
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1223
Lid geworden op: 27 apr 2015, 19:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Amph Lyonsi

Bericht door David » 08 apr 2022, 09:56

Kweken en vervolgens verkopen van vis is sowieso een drama. Zelfs als je populaire soorten kweekt dan verdien je de tijd, energie (stroomkosten) en voer nooit terug is mijn ervaring. En voor Midders is nu eenmaal een kleinere doelgroep dus ik zou er zeker geen doel op zich van maken. Het is allang mooi als je toevallig wat jongen grootbrengt waar je een andere liefhebber blij mee kan maken.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4922
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Amph Lyonsi

Bericht door Bas Pels » 08 apr 2022, 10:29

Inderdaad, voor het geld moet je zeker niet kweken.

Het is echter wel erg leuk om je vissen klein te kopen, op te kweken en dan ook weer jongen te kunne verspreiden. Ik vind dat veel leuker dan grote koppels kopen en dan te `pronken met het werk van een ander`.
nassa
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 apr 2015, 17:51
Locatie: drongen city

Re: Amph Lyonsi

Bericht door nassa » 04 jun 2022, 20:46

Wegens noppes interesse in deze soort zelf voor niets , zijn ze naar Aqua winkel in de buurt gegaan, zonde want het waren F1 dieren . uitgestorven in Costa rica maar zo zullen de Panama variant ook uit sterven , iedereen heeft de mond vol van in stand houden maar als ze er zijn noppes interesse πŸ‘Ž
Gebruikersavatar
stevens jurgen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 06 jun 2015, 22:01

Re: Amph Lyonsi

Bericht door stevens jurgen » 04 jun 2022, 22:19

nassa schreef: ↑04 jun 2022, 20:46 Wegens noppes interesse in deze soort zelf voor niets , zijn ze naar Aqua winkel in de buurt gegaan, zonde want het waren F1 dieren . uitgestorven in Costa rica maar zo zullen de Panama variant ook uit sterven , iedereen heeft de mond vol van in stand houden maar als ze er zijn noppes interesse πŸ‘Ž
Zo zonde.
Ik heb het altijd een bijzonder soort gevonden.
Spijtig dat dit zo is moeten lopen.
Dam dan had ik toch ergens iets moeten forceren om ze hier onder te brengen (vb: skippen onder wat hier nu reeds zit)..
Welke handelaar zijn ze naar gegaan ?
Binnenkort is er limbeurs in diest als het de skalaar is komt die misschien naar die beurs?
nassa
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 apr 2015, 17:51
Locatie: drongen city

Re: Amph Lyonsi

Bericht door nassa » 05 jun 2022, 08:49

stevens jurgen schreef: ↑04 jun 2022, 22:19
nassa schreef: ↑04 jun 2022, 20:46 Wegens noppes interesse in deze soort zelf voor niets , zijn ze naar Aqua winkel in de buurt gegaan, zonde want het waren F1 dieren . uitgestorven in Costa rica maar zo zullen de Panama variant ook uit sterven , iedereen heeft de mond vol van in stand houden maar als ze er zijn noppes interesse πŸ‘Ž
Zo zonde.
Ik heb het altijd een bijzonder soort gevonden.
Spijtig dat dit zo is moeten lopen.
Dam dan had ik toch ergens iets moeten forceren om ze hier onder te brengen (vb: skippen onder wat hier nu reeds zit)..
Welke handelaar zijn ze naar gegaan ?
Binnenkort is er limbeurs in diest als het de skalaar is komt die misschien naar die beurs?
Niet de skalaar die wou ze niet zelfs , aquacreation lievegem .
Dandy
Berichten: 868
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:11

Re: Amph Lyonsi

Bericht door Dandy » 05 jun 2022, 12:50

nassa schreef: ↑04 jun 2022, 20:46 Wegens noppes interesse in deze soort zelf voor niets , zijn ze naar Aqua winkel in de buurt gegaan, zonde want het waren F1 dieren . uitgestorven in Costa rica maar zo zullen de Panama variant ook uit sterven , iedereen heeft de mond vol van in stand houden maar als ze er zijn noppes interesse πŸ‘Ž
Jammer zeg, maarja je moet maar net de ruimte en interesse hebben in de soort.
Gebruikersavatar
stevens jurgen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 06 jun 2015, 22:01

Re: Amph Lyonsi

Bericht door stevens jurgen » 05 jun 2022, 18:20

nassa schreef: ↑05 jun 2022, 08:49
stevens jurgen schreef: ↑04 jun 2022, 22:19
nassa schreef: ↑04 jun 2022, 20:46 Wegens noppes interesse in deze soort zelf voor niets , zijn ze naar Aqua winkel in de buurt gegaan, zonde want het waren F1 dieren . uitgestorven in Costa rica maar zo zullen de Panama variant ook uit sterven , iedereen heeft de mond vol van in stand houden maar als ze er zijn noppes interesse πŸ‘Ž
Zo zonde.
Ik heb het altijd een bijzonder soort gevonden.
Spijtig dat dit zo is moeten lopen.
Dam dan had ik toch ergens iets moeten forceren om ze hier onder te brengen (vb: skippen onder wat hier nu reeds zit)..
Welke handelaar zijn ze naar gegaan ?
Binnenkort is er limbeurs in diest als het de skalaar is komt die misschien naar die beurs?
Niet de skalaar die wou ze niet zelfs , aquacreation lievegem .
Hmm die zullen niet naar de beurs komen
nassa
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 apr 2015, 17:51
Locatie: drongen city

Re: Amph Lyonsi

Bericht door nassa » 05 jun 2022, 22:57

mocht je ze willen , laat iets weten jurgen , haal ik ze terug en zijn ze voor jou , regeling raken we wel uit
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast