Te koop kweekgroep maingano / Pseudotropheus cyaneorhabdos)

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.


Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koffiedrinker
Berichten: 532
Lid geworden op: 04 jan 2019, 22:27

Te koop kweekgroep maingano / Pseudotropheus cyaneorhabdos)

Bericht door Koffiedrinker » 02 okt 2021, 20:35

Ik moet mijn kweekgroep maingano (Pseudotropheus cyaneorhabdos) van de hand doen.
Ik moet ze weg doen ivm mijn gewijzigde woonsituatie, in mijn nieuwe woning ga ik voorlopig alleen nog maar verder met m'n perlmutt en multipunctatus.

De groep bestaat uit ongeveer 14 vrouwtjes en 3 F1 mannen.
De vrouwen zijn geen F1, maar zijn wel geselecteerd uit de mooiste en blauwste vrouwtjes die ik kweekte met een eerdere groep dieren.
De F1 mannen zijn aangeschaft bij Aquahaus Gaus.
Ze verblijven in een 100cm aquarium in gebicarboneerd water met een goede verzorging en voeding en wekelijks waterverversing.
Ondanks de meerdere mannen, is het een harmonieus geheel, de mannen vechten nooit, ze hebben voldoende vrouwen om aan te baltsen en zijn daar meer mee bezig, dan met elkaar.

De groep is 2 jaar oud en is zeer productief, er zwemmen altijd wel 3 of 4 vrouwtjes met broedsel rond en regelmatig zie ik zelfs 2 vrouwen naast elkaar tegelijk afzetten, zie daarvoor ook de foto's.
Ik heb er meer dan 500 nakomelingen van gehad, die zijn uitgewaaierd naar diverse aquariumspeciaalzaken: Holgen, VKC, Sjaka's fish heaven, enzovoorts. Nooit kon ik mijn nakweek niet kwijt. Er is altijd wel een winkel of groothandel, die graag mooie maingano's inkoopt.

De kweekgroep gaat nog wel 2 of 3 jaar mee, eea ook afhankelijk van een goede verzorging, maar na 3 jaar zullen de dieren wel zoetjes aan steeds meer gaan aftakelen is mijn ervaring, maar hierop is wel te sturen door dan wat jonge dieren te introduceren.

De groep mag weg voor de vriendenprijs van € 60,=. Mi een ideale kans voor de thuiskweker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast