Pterophyllum scalare 6x

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.


Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
Lysia
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jan 2021, 19:15

Re: Pterophyllum scalare 6x

Bericht door Lysia » 12 jan 2021, 10:57

Dank je Niels, ik kreeg een beetje het gevoel dat ik alles aan het fout doen ben. Maar ik beschouw mezelf nog als beginner in de vissenwereld en dan probeer ik te luisteren naar de adviezen die men geeft. Helaas zijn die nogal uiteenlopend en dat maakt het niet makkelijker.
NielsO
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 aug 2015, 18:07
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Pterophyllum scalare 6x

Bericht door NielsO » 12 jan 2021, 11:25

Iedereen maakt fouten, dat hoort erbij. Ik ben ook verre van een vis ziekte guru.

Persoonlijk, en zoals je gelezen hebt ook van anderen, kuren we normaal niet preventief.
Quarantaine gebruik je voor bijvoorbeeld een maand. In die maand observeer je de vissen en als er iets mis is zal je dat in die maand kunnen zien. Dan kun je observeren wat precies het probleem lijkt en doelgerichte medicijnen inzetten.
Lysia
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jan 2021, 19:15

Re: Pterophyllum scalare 6x

Bericht door Lysia » 12 jan 2021, 12:55

Ok, dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Ik hoop dat dat nog lang duurt, aangezien ik mijn vissenbestand nu echt wel compleet vind, maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Rikske
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jan 2021, 12:13
Locatie: Brussels

Re: Pterophyllum scalare 6x

Bericht door Rikske » 19 jan 2021, 18:47

Hoe gaat het met de vissen ondertussen Lysia?
Lysia
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jan 2021, 19:15

Re: Pterophyllum scalare 6x

Bericht door Lysia » 20 jan 2021, 18:17

Prima, ze eten lekker en voelen zich inmiddels thuis. Ze hebben ook al in de gaten dat die krokodilleklemmetjes die af en toe in het water hangen, lekkers bevatten (zoals garnaal of een mossel). Ze vermaken zich wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten