Draad algen in aquarium. Natuurlijke oplossing gezocht.

Bas Pels

Re: Draad algen in aquarium. Natuurlijke oplossing gezocht.

Bericht door Bas Pels » 19 sep 2020, 18:12

Blauwalg is feitelijk het omgekeerde van draadalg, en het is ook gene alg, maar een cyanobacterie die door de meeste vissen niet gegeten wordt.

Ook als je ze niet teveel voert, eten bijna alle vissen geen blauwalg.

In de meeste bakken helpt veel verversen en de pH verlagen. BA heeft namelijk een pH hoger dan 7,8 nodig, maar je Mbuna's ook. En dus is pH rommelen voor jou geen optie. Verversen wel.
hmolendijk

Re: Draad algen in aquarium. Natuurlijke oplossing gezocht.

Bericht door hmolendijk » 20 sep 2020, 08:43

Je zou toch eerst de oorzaak moeten vinden als het inderdaad blauwalg zou zijn het stinkt als de neten.
Je moet het natuurlijk zelf weten maar die witte stenen die jij gebruikt met al die gaten/gaatjes er in kan ook een bron van ellende zijn.
Iedereen moet zelf weten hoe hij of zij hun aquarium inrichten al maken ze er een heide veldje in en zeker als je ook nog stenen gaat vast lijmen,
je kan er nooit goed bij om het schoon te maken bij mij moet alles makkelijk weg gehaald kunnen worden om het schoon te kunnen maken.
Ik moet zeggen ik heb Malawi vrij zwemmers en mbuna's gehad maar na de overstap naar Z.A heb ik veel meer troep op de bodem achter het hout,
en stenen liggen en op mijn gemakkie doe ik er 3 uur over om het elke week schoon te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Ziektes, plagen en welzijn.”