Magere maanvis wil niet eten

Plaats reactie
Mosos

Magere maanvis wil niet eten

Bericht door Mosos » 25 apr 2020, 15:26

Ik heb laatst 2 maanvissen overgenomen van iemand die ze denk ik niet erg goed heeft verzorgd. Een van de vissen is erg mager, rustig en eet amper. Granulaat en vlokvoer moet hij absoluut niet hebben en levend en diepvriesvoer wordt voor een groot deel uitgespuugd. Sinds vanmorgen heeft hij ook een klein bultje op zijn hoofd. Nou ben ik vrij nieuw met maanvissen en ik durf niet te zeggen wat hij heeft en daarom kan ik hem ook niet behandelen. Misschien hebben jullie een idee?
Ik zou graag een foto erbij zetten maar ik ben nieuw op het forum en zie niet zo gauw hoe...
edwins

Re: Magere maanvis wil niet eten

Bericht door edwins » 25 apr 2020, 17:00

Welkom.

Foto's kan je hier delen door de afbeelding te plaatsen op een hosting site, bv PostImg, Tinypic etc.

Heb je ontlasting van deze maanvis gezien? Zo ja, hoe ziet dat er uit?
Mosos

Bericht door Mosos » 25 apr 2020, 17:20

Ik heb nog geen ontlasting gezien sinds ik hem heb. Misschien eet hij zo weinig dat er niet veel meer uit komt, of ik kijk steeds op het verkeerde moment. Ik ga proberen straks een foto te plaatsen.
Bas Pels

Bericht door Bas Pels » 25 apr 2020, 18:05

Ik denk dat Edwin aan wormen denkt, daar denk ik ook aan, en dan is de ontlasting dun en slijmerig. Ik bedoel vooral - moeilijk te herkennen.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Plaats reactie

Terug naar “Ziektes, plagen en welzijn.”