Mijn mid Amerika bestand

stevens jurgen

Re: Mijn mid Amerika bestand

Bericht door stevens jurgen » 27 aug 2020, 20:22

Bedankt voor jullie mening.
Maar ik zou toch graag willen weten of als je vissen (de ufers) tijdelijk onderbreng in mijn stelling 1m60 op 50 diep ,25 cm waterstand) ik ze best in een kale bak of in een met inrichting zet om slachtoffers uit te sluiten.
In extremis kan ik de bak wel verdelen door blauwe matten te plaatsen.
edwins

Bericht door edwins » 27 aug 2020, 21:01

Hoe groot zijn de ufers die je wilt overplaatsen?
Bas Pels

Bericht door Bas Pels » 27 aug 2020, 22:27

edwins schreef:
27 aug 2020, 16:20
Naar wat ik lees op het net is Mogurnda adspersa een soort die alleen in zoet water leeft en geen zouttoevoeging nodig heeft. Ik vraag me daarom af of het toevoegen van (veel) zout het probleem gaat verhelpen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Als het inderdaad om een schimmel gaat, zou het dan een optie kunnen zijn om een anti schimmel middel aan het water toe te voegen?
Het ding is, veel gobie´s zetten hun eieren af in zoet water, en die rollen dan de zee in. Later zwemmen de jongkies dan weer een rivier op.

Voor de ouden is inderdaad geen zout nodig.
brian

Bericht door brian » 28 aug 2020, 06:40

Je kan beter een aantal schuilplaatsen hebben waar ze zich kunnen terug trekken, het is een rutige soort maar als ze niet uit elkaars zichtveld kunnen kan het verkeerd aflopen, zeker in een kleinere bak.
stevens jurgen

Bericht door stevens jurgen » 28 aug 2020, 09:04

Bedankt voor de info
stevens jurgen

Bericht door stevens jurgen » 10 sep 2020, 19:11

Bas Pels schreef:
27 aug 2020, 22:27
edwins schreef:
27 aug 2020, 16:20
Naar wat ik lees op het net is Mogurnda adspersa een soort die alleen in zoet water leeft en geen zouttoevoeging nodig heeft. Ik vraag me daarom af of het toevoegen van (veel) zout het probleem gaat verhelpen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Als het inderdaad om een schimmel gaat, zou het dan een optie kunnen zijn om een anti schimmel middel aan het water toe te voegen?
Het ding is, veel gobie´s zetten hun eieren af in zoet water, en die rollen dan de zee in. Later zwemmen de jongkies dan weer een rivier op.

Voor de ouden is inderdaad geen zout nodig.
Ik weet niet meer wat gedaan om de jonkies groot te krijgen.
Op de site van aquavisie staat een artikel waar het opkweken staat beschreven.
Daar staat dan wel weer letterlijk dat het water geen zouten mag bevatten .
stevens jurgen

Bericht door stevens jurgen » 10 sep 2020, 19:13

edwins schreef:
27 aug 2020, 21:01
Hoe groot zijn de ufers die je wilt overplaatsen?
Rond de 10 a 12 cm
stevens jurgen

Bericht door stevens jurgen » 18 sep 2020, 22:40

Ik blijf míj verbazen over het intaspectieve gedrag bij midders.
Als ik zie hoe de ondelinge dynamiek tussen mijn huidige midders verander merk ik toch veel verschil tegenover de malawi's die ik vroeger hield.
Ook bij mijn eerste midder bestand was er een andere dynamiek dan in het huidig.bestand.
Bij mijn vorig minder bestand was alles duidelijk voor het gehele bestand (wie er baas was en wie 2 de in rang, enz).
Nu is alles weer anders .
Ik ben wel tevreden dat de spotted melanurus nu toch goed koppelen en er veel gebalst en gepoets word .
Dus wie weet binnenkort eens een eerste nestje na de 2 jaar dat ik ze heb.
Bij de ufers begint er wat aftasting naar koppelvorming te komen.
Verder zit er dus het rocio koppel waarvan de man aardig op leeftijd en hij heeft blijkbaar zijn beste tijd gehad.
Ook zit er nu een thorichthys maculipintis trio bij en ook daar is er een duidelijk koppel bij die zich aardig manifesteren.
Ook het veranderen in subtiele kleurnuances bij midders blijf een schowspel voor het oog
Ik heb al enkele keren zitten denken over switchen naar zuiders .
Maar de middets blijven mij boeien en verbazen in dit gedrag dus switchen zal niet snel aan de orde zijn.
Maar ik zeg niet nooit .
Bas Pels

Bericht door Bas Pels » 19 sep 2020, 08:49

Ik heb zuiders gehad, maar blijf toch terugkeren bij midders.

Punt is, alle midders zitten in de groep Heroinii, maar die zitten eigenlijk niet in het zuiden. Ja, Mesoheros en Australoheros, maar verder?

De andere zuidelijke Hroiniii zitten in de andedre tak, en zijn dus anders. En ja, dat zie je, dat voel je, die vissen zijn - voor mij - toch niet echt the real thing.
stevens jurgen

Bericht door stevens jurgen » 10 okt 2020, 18:05

Effe fimpje en update.
Enkele uffers zitten dus appart in mijn kweekrek en ná vorming van koppels mogen de overige dus terug weg.
Momenteel zit er in mijn hoofdbak dus ook een trio thorichthys maculipinnis waarvan dus nu een koppel met een beperkt nestje waarvan ik snel een filmpje heb gemaakt.
Onze schildpad Doug heeft blijkbaar door dat daar binnenkort hapjes rondzwemmen .
https://youtu.be/VTk1vgV5ZFs
Plaats reactie

Terug naar “Fotoalbums Midden & Noord Amerika”