Hennie's Z.A aquarium

Dandy

Re: Hennie's Z.A aquarium

Bericht door Dandy » 09 aug 2020, 14:26

Kunststof rotsen is dan wel echt een voordeel inderdaad in dat opzicht. Maar ook vrij prijzig.

Betreft slakken: een paar honderd slakken in een jaar tijd is wel erg veel inderdaad!
hmolendijk

Bericht door hmolendijk » 20 sep 2020, 09:36

Effe een kleine update de bak doet het goed het water is kraak helder en wat alg op de ramen alleen met de vissen is een probleem.
De M altispinoza zijn jammer genoeg dood gegaan en wat de oorzaak was ik zou het echt kunnen zeggen je zag ze langzaam weg kwijnen.
En wat erg vreemd is dat de H erythstigma langzaam een voor een doodgaan er is totaal niets aan te zien van de 19 heb ik er nu nog 14 over.
Ze zijn prachtig op kleur lengte ongeveer 6 a 7 cm ze eten goed maar aan de andere kant het zijn mijn saaiste vissen die er in zitten ze,
zitten bijna de hele dag tussen het hout en komen er allen uit om te eten zwemmen nauwelijks door de bak heen heen.
En dat zal ongetwijfeld ook wel een reden hebben waarom ze zo staties zijn tot op heden nog niets kunnen vinden hoe of wat.
De cupido's groeien niet en komen niet op kleur en dat ze soms best schrikachtig kunnen zijn maar voor de rest scharrelen ze lekker de bak,
en eten doen ze ook goed en er staat minimaal licht op en ze hebben veel schaduw plekjes .
Van vier stuks komt een beetje wat kleur in de kop en vinnen maar daar blijft het tot op heden wel bij.
De krobiaatjes doen het hartstikke goed en soms zie je ze in de broed kleuren en dan zijn ze echt mooi en P scalara's red backs doen het ook prima.
AfraJalo

Bericht door AfraJalo » 20 sep 2020, 10:08

Is het hout inmiddels ingewaterd? Ik ben benieuwd naar wat foto’s van je inrichting.
Trofis Colisa 1800, 180*60*60, Malawi cichliden.
edwins

Bericht door edwins » 20 sep 2020, 11:27

Jammer dat je tegenslag hebt (gehad) met een aantal vissen.

Dat er met enige tussenpoos een karperzalm omvalt zonder dat er iets aan ze te zien is herken ik, dat heb ik hier ook wel gehad. Niet leuk om het schooltje steeds kleiner te zien worden. Zijn de waterwaarden (nitriet, nitraat) in orde?

Cupido's zijn volgens mij geen snelle groeiers. Bij mijn Bujurquina's heb ik ook lang het idee gehad dat ze niet groeiden, maar als ik oudere beelden terugzie, dan is er wel degelijk verschil te zien.

Welke Krobia soort heb je rondzwemmen? Hoe verhouden die zich tot de cupido's?

Wat voer je de vissen?

Sluit me bij AfraJabo aan voor wat betreft wat nieuw beeldmateriaal :so:
coenb

Bericht door coenb » 20 sep 2020, 11:54

"Geinig/verontrustend" wat je ziet bij de Erythrostigma. Maar helaas herkenbaar. Ik heb 2 keer een school van 15 stuks gekocht. Het eerste jaar groeien ze fantastisch. Daarna valt om de paar weken er 1 om. Mijn idee is dat ze best wat voer pakken, zijn net piranha's. Dus last hebben van vervetting, ik zie ze echter ook best dominant zijn en heb het idee dat steeds de meest dominante vis omvalt.
Zijn wel hele mooie vissen.
De Krobia was bij erg vel.
Maar het gedrag van de Biotodoma herken ik wel. Ze groeien langzaam maar gestaag. Ik heb een groepje kleine gekocht. Zitten nu in een bak apart om wat aan kracht te winnen. Ik ze ze daar best "snel" groeien, heb het idee dat ze echt de mogelijkheid moeten hebben om rustig te foerageren. Ze zijn best schrikkerig.
Maar als ze volwassen zijn je ze bak en keuren ze mooi. Ik denk dat ze daarbij teveel concurrentie ondervinden van de Krobia. Ik heb deze weg moeten doen omdat ze in de staarten van de maanvissen beten.
hmolendijk

Bericht door hmolendijk » 20 sep 2020, 12:39

Ik moet zeggen de krobia's gedragen zich keurig en ze hebben een vast plekje in de linkerhoek en het zwemt harmonieus met de Cupido's,
en de maanvissen rond en tot op heden gaat het prima onder elkaar.
En tot op heden geen gevechten o.i.d gezien en de Krobia's zijn net zo rustig als de Cupido's heerlijk om naar te kijken.
En het mannetje Krobia jaagt nauwelijks achter het vrouwtje en als hij het doet is het maar effe.
Maar ik weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren als de Cupido's volwassen gaan worden en ze willen gaan paren.
hmolendijk

Bericht door hmolendijk » 25 okt 2020, 07:44

Vorige week twee cupido's kwijt geraakt en een bloedvlek tetra ze zijn zo vreselijk schrikachtig dus ik denk van de 19 tetra's heb ik er nog,
12 van over en van de Cupido's van de 13 nog 11dat ze zich gewoon te barsten zwemmen tegen de ruiten hout en stenen.
En dat knalt door de bak heen en zeker tijdens het voeren ik heb van armoede een 15tal H Columbianus er extra bijgezet want die zijn totaal,
niet schrikachtig in de hoop dat de andere wat rustiger gaan worden.
En de verlichtings duur ben ik langzaam aan het temperen het meeste licht heb ik nu tussen 12.00 en 17.00 en daarna brand er nog een lamp
in plaats van twee. Je ziet nu langzaam dat de Cupido's iets minder schrikachtig zijn of dat met de combinatie H columbianus en minder licht,
te maken kan hebben daar moet ik nog wel een paar weken op wachten schat ik zo.
Maar het minder licht komt voor een van de drie E bleheri beter uit want die het donkerste staat die groeit als kool en de rest blijft
achter in de groei en ze hebben toch alle drie een voeding van ijzer en klei.
Plaats reactie

Terug naar “Fotoalbums Zuid Amerika”