Nieuw op dit forum

Plaats reactie
Mailtje91
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2023, 16:06

Nieuw op dit forum

Bericht door Mailtje91 » 29 sep 2023, 17:28

Hoi allen, hierbij wil ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Annelies.
Een week geleden heb ik 2 koppel Ramirezi gold in mijn gezelschapsaquarium gekregen.
Helaas is een van de vrouwen al overleden en met de beide heren gaat het ook niet zo goed. De ene heeft bultjes aan de zijkant en een uitpuilend oog de ander is ook apathisch en eet ook niet.
De kweker waarvan ik ze gekocht heb denkt dat ze door de stress (we moesten meer dan een uur rijden om thuis te komen) last van flagellen hebben. En op zijn advies heb ik dus flagellex gekocht en in het water gedaan. Wel eerst een goede waterwissel gedaan.
Het is voor de eerste keer dat ik cichliden heb en kwam dit forum tegen en dacht het is nooit verkeerd om meer informatie over dit soort vissen te vergaren. Ik hoop dat ik hier veel mag leren.

In mijn aquarium zitten verder 7 corydoras panda, 1 ancistrus man, 10 platy’s, 6 neontetra’s en 4 kardinaal tetra’s (vormen samen een mooi schooltje), een paar Helena slakken en dus 3x Ramirezi gold.
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4932
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw op dit forum

Bericht door Bas Pels » 30 sep 2023, 08:21

Welkom Annelies

Wat betreft je probleem, en uurtje rijden is niets. Ik haal veel vissen bij Utaka (geen cichliden) en dan moet ik van Amersfoort naar Nijmegen. Andere komen van Tillmann in Duisburg, dat is precies 1 uur rijden. Nooit een probleem

Wat wel een probleem is, is dat de ramirezi eigenlijk helemaal kapotgefokt is. Inteelt op inteelt op inteelt. En dan begin je met een visje dat toch al niet erg oud werd.

Flagellaten zijn een van de oorzaken van gatenziekte, maar bij gatenziekte hoort geen opgezet oog of bulten.

Water verversen is wel altijd goed
Gebruikersavatar
Coyote
Berichten: 1203
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:31
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw op dit forum

Bericht door Coyote » 01 okt 2023, 16:07

Welkom Annelies
Eén gek kan meer vragen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden

300x80x80 (68wh) MA
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2310
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Nieuw op dit forum

Bericht door tanganyikafreak » 01 okt 2023, 17:29

Welkom Annelies :D
Gebruikersavatar
River
Erelid
Berichten: 477
Lid geworden op: 25 apr 2015, 20:16
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw op dit forum

Bericht door River » 04 okt 2023, 19:43

De ene heeft bultjes aan de zijkant en een uitpuilend oog de ander is ook apathisch en eet ook niet.
Welkom Annelies, misschien kun je een foto van bak en vissen plaatsen. Maakt dingen altijd duidelijker. Weet niet hoe groot je bak is maar water verversen is hier geen éénmalige handeling. De meeste van ons verversen wekelijks of twee-wekelijks.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten